Veelgestelde vragen
Wellicht leven er bij u vragen die we eenvoudig kunnen beantwoorden. Kijk bij de veelgestelde vragen of wij het antwoord op uw vraag al hebben gevonden.
Lees meer
Op deze pagina geven we u graag meer uitleg over de klachtenprocedure binnen Diagnovum en kunt het contactformulier onderaan deze pagina gebruiken om een klacht in te dienen.
Ontvangst en registratie
U kunt uw klachten, meldingen en suggesties op verschillende manieren indienen:
Wanneer u een klacht indient, wordt deze direct doorgestuurd naar onze kwaliteitsfunctionaris, de manager relatiebeheer en innovatie, de manager diagnostiek en de directeur/bestuurder. Binnen uiterlijk 3 werkdagen ontvangt u een ontvangstbevestiging van uw klacht.
Beoordelen en behandelen
Onze kwaliteitsfunctionaris beoordeelt de ernst van de klacht en kijkt of deze direct kan worden afgehandeld of zet deze door naar de betreffende manager of leidinggevende van een afdeling. Als dit niet mogelijk is binnen 5 werkdagen, wordt u hierover geïnformeerd.
Cliënten die niet tevreden zijn over de afhandeling van hun klacht, kunnen een bezwaar indienen bij de kwaliteitsfunctionaris via ons contactformulier op de website. De kwaliteitsfunctionaris zal bemiddelen bij verdere klachtenafhandeling.
Bewaken follow-up en analyse
De kwaliteitsfunctionaris bewaakt de follow-up van klachten en maakt kwartaalanalyses van klachten. Deze analyses worden besproken in het managementteamoverleg en dienen als input voor verbetering van onze dienstverlening.
Klachtenreglement Diagnovum
Bekijk hier het klachtenreglement van Diagnovum
Direct een klacht indienen
U kunt via onderstaand contactformulier direct een klacht indienen.
NB: Indien uw klacht over een bloedafname op een prikpost gaat, verzoeken wij u om ook te vermelden waar en wanneer u uw bloed hebt laten prikken.
Indien uw klacht over een bloedafname thuis gaat, dan verzoeken wij u uw geboortedatum in de klacht aan te geven.
Wellicht leven er bij u vragen die we eenvoudig kunnen beantwoorden. Kijk bij de veelgestelde vragen of wij het antwoord op uw vraag al hebben gevonden.
Lees meer
Staat uw antwoord niet tussen de veelgestelde vragen of heeft u behoefte aan specifieke informatie? Neem dan contact met ons op.
Lees meer
Wij hebben folders gericht op Diagnovum samen met ETZ (indien u in de regio Tilburg/Waalwijk woont), op Diagnovum samen met het Bravis ziekenhuis (indien u in de regio Bergen op Zoom/Roosendaal woont), op Diagnovum samen met het Amphia ziekenhuis (indien u in de regio Breda/Oosterhout woont), op Diagnovum samen met ZorgSaam ziekenhuis (indien u in Zeeuws-Vlaanderen woont) en op Diagnovum samen met Adrz (indien u in Zeeland woont).
Wilt u één of meerdere exemplaren ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Bekijk folders
De meeste onderzoeken van Diagnovum worden vergoed door uw zorgverzekeraar. Deze vallen namelijk onder uw basisverzekering. Houd wel rekening met uw eigen risico. Als u vragen hierover heeft, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
Lees meer