Cliëntenraad
Bij Diagnovum zijn wij oprecht geïnteresseerd in wat de patiënt nodig heeft. Wij willen namelijk kwalitatief goede zorg leveren, die aansluit bij de wensen en behoeften. Dit kunnen wij niet alleen in beeld brengen. Om vanuit perspectief van de patiënt een bijdrage te leveren aan het beleid van Diagnovum, is er door Diagnovum een cliëntenraad ingesteld. Op deze pagina leest u meer over de cliëntenraad van Diagnovum.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad zet zich met hart en ziel in voor het belang van alle patiënten. Daarmee bedoelen wij ook de familieleden en mantelzorgers. De cliëntenraad heeft de taak om de stem van de patiënt te laten horen aan de directie van Diagnovum. Het is daarom erg belangrijk dat de cliëntenraad weet wat er leeft onder de patiënten. Diagnovum vindt belangrijk om op de hoogte te zijn van de wensen en behoeften van haar patiënten.
Behandelt de cliëntenraad ook klachten?
Klachten over de dienstverlening van Diagnovum gaat niet via de cliëntenraad, maar via de klachtenfunctionaris. De cliëntenraad is een adviesorgaan en behandelt geen individuele klachten. Kijk voor meer informatie over klachten op onze verbetermogelijkheden/klachten pagina.
Welke rechten heeft de cliëntenraad?
Ze heeft onder andere advies- en/of instemmingsrecht over:
- het beleid ten aanzien van de kwaliteit van de zorgverlening;
- vaststelling of wijziging van klachtenregeling;
- profielschetsen van klachtenfunctionaris en directie en Raad van Toezicht
- de begroting en de jaarrekening;
- samenwerking met andere instellingen;
- belangrijke wijzigingen in de organisatie;
- verhuizing of ingrijpende verbouwingen.
Wie zit er in de cliëntenraad?
De samenstelling van de Cliëntenraad is (v.l.n.r.):
- Kees Hoendervangers, Voorzitter Cliëntenraad;
- Els de Blok, lid;
- William Damen, secretaris;
- Erik Jan van Westen, penningmeester.
Contact met de cliëntenraad?